Dlaczego projektowanie logotypów warto zlecić specjalistom?
Większości osób wydaje się, że zaprojektowanie logotypu to nic trudnego. To przecież tylko mały symbol, który ma być „reprezentantem” firmy, rozpoznawanym na pierwszy rzut oka. Jednak to stwierdzenie jest błędne. Opracowanie dobrego logotypu wymaga doświadczenia i wiedzy o tym, do czego ten logotyp jest naprawdę potrzebny.
Czytelność
Logotyp musi być czytelny, nawet nadrukowany w bardzo małym rozmiarze na wizytówce. Zaleca się, aby miał mniej niż trzy kolory, poza tym powinien wyglądać też dobrze w wersji czarno-białej i negatywie. Dobry logotyp powinien nawiązywać też do nazwy firmy albo lub jej działalności. Ważne jest ogólne wrażenie i styl. Producent ciężkiego sprzętu mechanicznego raczej nie powinien w logotypie używać ozdobnych liter i znaków kojarzących się z kobiecością i delikatnością. Dobry logotyp jest łatwo zapada w pamięć i jest łatwy do opisania. Powinien być przygotowany przez fachowca, który wie, na czym polega projektowanie logotypów, również od strony technicznej. Do przygotowania logotypów używa się specjalnych programów graficznych, która pozwalają na obróbkę danego znaku, czyli np. powiększenie go tak, by dało się go nakleić na auto dostawcze. W prostym programie graficznym po powiększeniu okazało by się, że logotyp straciłby ostrość.
Ponadczasowość
Pamiętajmy, że dobry logotyp powinien być ponadczasowy. To oznacza, że musi przyciągać wzrok nie tylko dziś, ale również i za 30 lat. Pomyślmy o markach takich jak Coca-Cola czy Apple. Logotypy tych firm, zaprojektowane dawno temu, do dziś są atrakcyjne wizualnie. Przez lata nanoszono na nie co najwyżej drobne zmiany, dzięki czemu są cały czas rozpoznawalne. Nad logotypami dla największych marek pracują sztaby specjalistów, którzy przeprowadzają różnego rodzaju badania, w których konsumenci wypowiadają się o danej firmie. Na podstawie tego, z czym kojarzy im się marka, jak ją odbierają, co w niej lubią, a co nie, fachowcy starają się opracować logotyp, który najlepiej będzie oddawał jej charakter.